Meniu

0

0.00 lei

Anvelopele vehiculului dumneavoastră vă oferă o experiență mai sigură în timpul condusului și o călătorie mai confortabilă.  Mentenanța pneurilor înseamnă umflarea lor la presiunea corectă a anvelopei, menținerea alinierii, menținerea echilibrată a roților și inspectarea profunzimii benzilor de rulare a pneurilor. Suprafața de rulare a anvelopei este un indicator foarte important al integrității pneurilor și al performanței vehiculului. Având în vedere acest lucru, este esențial să verificați suprafețele anvelopelor  regulat. Înțelegerea celor 7 tipuri diferite de uzură a benzii de rulare a anvelopei vă poate ajuta să determinați dacă aveți nevoie de un set de anvelope nou.

Adâncimea minimă a benzii de rulare a anvelopei

Există mai multe modalități prin care puteți determina dacă adâncimea benzii de rulare a anvelopei a atins deja limita. Anvelopele moderne vin deja cu bare de uzură. Acestea sunt indicatoare de adâncime a anvelopei care sunt prezente în canelurile anvelopei. Anvelopele noi vor avea aceste bare de uzură mai adânci. De-a lungul timpului, pe măsură ce cauciucul se uzează, aceste bare se apropie de suprafața exterioară a pneului.   Pentru oferirea unei siguranțe optime, majoritatea producătorilor de anvelope recomanda o adâncime de minim 4 milimetri. 

Supra-umflarea anvelopei poate crește presiunea în interiorul pereților interiori ai acesteia. Această creștere a presiunii aerului face ca pereții interiori să fie mai rigizi, ceea ce poate duce la o reducere a performanței generale a anvelopei.

Un efect foarte evident al supra-umfării anvelopelor este reducerea patch-urilor de contact. Creșterea presiunii aerului va face ca nervura centrală a anvelopei să se îndoaie. Aceasta schimbă patch-ul de contact al anvelopei  în centru,  în loc să fie distribuit pe întreaga lățime a anvelopei.

Supra-umflarea anvelopelor poate avea un impact și asupra siguranței vehiculului și asupra confortului călătoriei. Deoarece patch-ul de contact se află pe nervura centrală a anvelopei, acesta poate duce la o deplasare instabilă. De asemenea, vibrațiile se transmit mult mai ușor prin restul vehiculului. Acest lucru se întâmplă deoarece există o suprafață mai redusă a pneurilor care poate absorbi lovituri și șocuri de pe șosea. Prin urmare, dacă observați o uzură excesivă în zona centrală a anvelopei dvs., aceasta înseamnă doar că ați supra-umflat-o.

Anvelopele care prezintă uzură excesivă pe laterale  sunt adesea rezultatul unei sub inflații. Acesta este opusul uzurii centurii centrale. Astfel, dacă nu există suficientă presiune a aerului în interiorul anvelopelor, tendința este ca aerul să se deplaseze spre lateral. Acest lucru se datorează faptului că aerul se va deplasa întotdeauna într-o zonă cu cea mai mică rezistență. Problema cu acest lucru este că, de asemenea, crește fricțiunea, ceea ce poate duce la supraîncălzirea pneului. Nu este neobișnuit să auziți despre anvelopele sub umflate care duc la separarea benzii de rulare și la explozii.

  Există un alt motiv pentru care o anvelopă sub-umflată nu este bună. Dacă o anvelopă este așa, mașina exercită mai multă presiune asupra componentelor vehiculului din această secțiune. Poate deteriora sistemul de suspensie, liniile de frână, etrierele și rotoarele de frână. De asemenea, este posibil să se deterioreze chiar șasiul. Există, de asemenea, cazuri  în care se produce uzura anvelopei, în ciuda faptului că se folosește presiunea corectă a pneurilor. În astfel de cazuri, problema se poate datora unui braț de direcție uzat sau îndoit. De asemenea, este posibil ca roțile mașinii să nu fie aliniate. În orice caz, un mecanic vă poate ajuta să diagnosticați astfel de probleme, astfel încât să știți ce să faceți.

Lasă un răspuns

Adauga Comentariu